Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/lolguide/domains/petrolheads.com.pl/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2695

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/lolguide/domains/petrolheads.com.pl/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2699

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/lolguide/domains/petrolheads.com.pl/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3581
Automat w Audi A7 - petrolheads.com.pl

Automat w Audi A7

audi a7
Audi A7 – jaki silnik wybrać
19 maja, 2021
nowe audi a7
Parametry Audi A7
19 maja, 2021
Pokaż wszystkie

Automat w Audi A7

automat w audi a7

Inżynierzy z Audi są jednymi z pionierów w konstruowaniu dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów. Sprawdzimy, jak funkcjonuje to rozwiązanie w najnowszej odsłonie sportowej limuzyny z serii A7.

Automatyczna skrzynia biegów w Audi A7

Jeżeli przyjrzymy się palecie jednostek napędowych jakie daje nam do wyboru Audi w nowym A7, szybko zauważymy, że praktycznie wszystkie są sprzężone z automatyczną skrzynią biegów S tronic. Ten model zautomatyzowanej przekładni działa na zasadzie “dwóch skrzyni w jednej”, czyli jedna przekładnia odpowiada za biegi “parzyste”, a druga za “nieparzyste”. Rozwiązanie to gwarantuje niezwykle płynne przełączanie biegów, bez szarpaniny między zmianami i przyjemnym kopniakiem tylko na starcie. Skrzynia ta idealnie współgra ze sportowym charakterem auta, pozwalając mu na dynamiczną jazdę nawet na autostradzie, jednocześnie pozwalając na przyjemną i komfortową jazdę w mieście. Niemieccy konstruktorzy zastosowali też podwójny obieg hydrauliczny, który znacznie podniósł maksymalny moment obrotowy.

Producent gwarantuje zużycie paliwa niższe, aż o 10-15% w porównaniu ze skrzynią manualną, co naprawdę robi wrażenie. Ciekawostką jest, że czas przełączenia biegu wynosi niewyobrażalnie mało bowiem 0,015 sekundy! Wszystko to sprawa, że automat S tronic cieszy się zaufaniem i popularnością w segmencie aut premium. Dużą wadą są na pewno koszty wizyty u mechanika. Najczęściej usterki są związane z mechatroniką, czyli elektroniką samochodu. W większości przypadków usterki te związane są ze zwyczajną eksploatacją urządzenia. Koszty naprawy mogą wynieść nawet kilka tysięcy złotych, dlatego warto pomyśleć o regeneracji skrzyni biegów i przeprowadzić ją w fachowym warsztacie. Po przejechaniu 200tys kilometrów może też dojść do usterki “dwumasy”.

Podsumowując, automatyczna skrzynia biegów w nowym A7 to naprawdę kawał dobrej i solidnej roboty pod szyldem Audi. Jedyne o czym musimy pamiętać to wysokie koszty napraw, ale nie zepsuje to z pewnością wrażeń podczas jazdy.

Oceń wpis!
[Ocen: 0 Średnia: 0]